Brilreparaties Nederland

- Betaling en Verzending

BETAALINFORMATIE

Onze website is beveiligd met een SECTIGO SSL-certificaat. (Klik op het logo voor de controle)
Daardoor kan niemand uw privacygevoelige informatie stiekem afluisteren als u deze op onze websites invult. Dat vinden wij vanzelfsprekend.
Met de SSL-codering (Secure Socket Layer) of SET-codering (Secure Electronic Transactions) beveilig je de persoonlijke gegevens tegen misbruik van derden.
Het SSL-systeem is een van de veiligste standaardcoderingen in Nederland.
In sommige gevallen is het versturen van gegevens via SSL niet mogelijk: computer- en internetconfiguraties (bijv. Provider, Firewalls, etc.) kunnen de toegang tot de SSL-server blokkeren.  
Of het betalingverkeer beveiligd is met SSL zie je aan het hangslotje dat rechtsonder in de menubalk van de browser verschijnt en aan het adres bovenin. Een beveiligde pagina heeft in plaats van "http" het adres "https" (de "s" staat voor "secure").

Bij brilreparaties.nl is het mogelijk om op verschillende manieren online te betalen.
Iedere betaalwijze heeft zijn eigen voordelen. Hieronder vindt u een toelichting op elke betaalmogelijkheden in onze webwinkel.
Heeft u vragen over een betaal- of verzendmethode of wilt u op een andere manier betalen, neem dan contact op met de klantenservice


IDEAL Internetbankieren

Heeft u toegang tot internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, BUNQ Bank, ING, KNAB Bank, Rabobank, SNS Bank, Regio Bank, Triodos Bank of de Van Lanschot Bankiers? Dan kunt u zonder speciale software uw betaling via IDEAL uitvoeren, de eenvoudigste manier van betalen via internet.

De voordelen:
  • Snel, eenvoudig en via een beveiligde verbinding van uw eigen bank
  • IDEAL is bij Brilreparaties Nederland (brilreparaties.nl) volledig gratis
  • Op werkdagen voor 12:00 uur met IDEAL betaald? Morgen bij u afgeleverd mits artikel op voorraad is, voor reparatieopdrachten geldt naar keuze de normale of 24 uur doorlooptijd in ons atelier.

Vooruitbetalen/direct overboeken

Heeft u gekozen voor direct overboeken via de bank, dan betekent dat u het orderbedrag zoals u dat vermeld ziet staan op de order eerst overmaakt op de rekening van de BrillenCentrale Groningen.
Dit kunt u via uw eigen internetbankieren van uw bank uitvoeren.

  • Direct overboeken via uw bank geeft geen extra kosten en is veilig.
  • Houd rekening met 1 tot 3 werkdagen overboektijd.
  • Graag bij uw betaling het factuurnummer vermelden zoals op de order staat aangegeven.
  • Wij verzenden direct na uw bijschrijving ontvangen te hebben de door u bestelde artikel(en) mits deze op voorraad zijn, behalve indien het een reparatieopdracht betreft, deze wordt in behandeling genomen nadat wij deze van u hebben ontvangen en dan geldt de door u gekozen standaard of 24 uur service.

Annuleren?
Indien u uw overschrijving wilt annuleren, neem dan direct contact op met onze klantenservice. Wij zullen dan uw betaling direct terugstorten.

Rekening informatie
U kunt uw overboeking doen ten name van BrillenCentrale Groningen op rekeningnummer NL03 KNAB 02553 36055 met vermelding van het factuurnummer.

Internetbankieren bij uw eigen bank?
Kunt u Internetbankieren via uw eigen bank, overweeg dan te betalen met IDEAL, een eveneens gratis betrouwbare betaalmethode. Wij kunnen direct controleren of uw betaling goed is verwerkt en kunnen uw bestelling/ reparatieopdracht dan ook sneller verwerken.

Betaal na ontvangst

Bestel nu nog makkelijker online met het betalen van uw bestelling na ontvangst!
Het werkt als volgt:
  • Plaats de gewenste producten of reparatieopdracht(en) in uw winkelwagen.
  • Kies bij het afrekenen van uw bestelling voor de optie Betaal na ontvangst via Billink.
  • Het maximale orderbedrag is € 500,-
  • Vul uw persoonlijke gegevens in.
  • De gegevens worden real-time gecontroleerd.
  • Na acceptatie wordt de bestelling binnen enkele seconden afgerond.
  • De bestelling wordt elektronisch verzonden.
  • Na ontvangst krijgt u per e-mail een factuur toegestuurd


Onder rembours

Betaling onder rembours is veilig en snel:
  • Contant (gepast) betalen bij de postbode;
  • Op werkdagen voor 12:00 uur besteld, morgen in huis mits de artikelen op voorraad zijn, voor reparatieopdrachten geldt de standaard of de spoed termijn;
  • Niet thuis of geen gepast geld? Nog tot drie weken met PIN te betalen op het postkantoor.
  • Mogelijk tot € 100,- per zending; bij hogere bedragen wordt uw order gesplitst verzonden of nemen we contact met u op.

Betaalkosten 
Voor remboursbetalingen brengen wij betaalkosten in rekening conform de geldende PostNL tarieven voor deze bezorging en betaling.

Creditcard/PayPal

Bij Brilreparaties Nederland kunt u ook met uw creditcard of PayPal account betalen. Dit gebeurt via een SSL- beveiligde server, die uw creditcardgegevens versleuteld verstuurt.
  • Na verificatie van uw betaling kan de bestelling direct worden verwerkt.
  • Uw creditcardgegevens worden beveiligd verstuurd en niet bewaard
 

Grotere bestellingen/ reparatieorders

Voor bedrijven en organisaties die grotere bestellingen/ orders in een keer willen plaatsen, maken wij graag een offerte met een scherpe prijs. Mail ons op klantenservice@brillencentrale.com




Lees hieronder alles over:

- 1 - Leveringen en de verzendkosten
- 2 - Spoed reparatie
- 3 - Inspanningsverplichting en onderzoekskosten
Scroll naar beneden om alle informatie te kunnen lezen.



- 1 -
  Leveringen
Bij de levering van onze producten werken wij met de pakketdienst van DHL. Via de Track and Trace kunt u de levering(en) volgen.
Daarnaast wordt u nauwkeurig op de hoogte gehouden van de bestelling middels e-mail.
Wij leveren onze producten zowel in Nederland & in overige EU Landen.
Bezorging binnen Nederland kan naar uw huis- of werk adres, of naar een DHL Parcelshop naar uw eigen keuze.
Het pakket is verzekerd tot een bedrag van max. 500 euro, en er wordt een handtekening gevraagd bij ontvangst.

  Levertijd
Bij brilreparaties.nl streven wij naar een snelle verzending van de orders. Is uw order ontvangen, dan wordt geprobeerd deze binnen de gestelde termijn (24 uursservice of standaard 4-5 werkdagen) te behandelen. Plaatst u uw bestelling in het weekend dan duurt het doorgangs een werkdag langer.
Mocht u niet aanwezig zijn dan biedt zowel DHL als PostNL het pakket de volgende dag nogmaals aan.

Verzendkosten – informatie en kosten

Onze zendingen worden verzekerd verzonden met DHL
Tarieven binnen Nederland bedragen voor verzekerd pakketpost € 7,25 incl. btw.


 DHL
DHL bezorgt uw pakket in de meeste gevallen binnen 3 werkdagen. Bij de eerste bezorgpoging levert DHL indien u thuis bent uw pakket bij u af. Na een mislukte afleverpoging ontvangt u een notificatie met instructies. Hiermee kunt u een nieuwe levering plannen of het pakket laten bezorgen bij een DHL Parcelshop. DHL levert van maandag tot en met zaterdag in Nederland, in België niet op zaterdag.

 Feestdagen
Wij vragen uw begrip voor vertragingen in verband met feestdagen. Wij streven naar maximaal één tot twee werkdagen extra levertijd.

 VERZENDKOSTEN BUITENLAND
Handling/ verzendkosten naar EU landen buiten Nederland is onafhankelijk van het aankoopbedrag, gewicht of formaat en is ingedeeld in tariefzone's
Verzending gaat hoofdzakelijk via DHL of DPD en via PostNL

Zone1 landen zijn: België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Zweden, Oostenrijk, Denemarken en Verenigd Koninkrijk (Engeland)  afhankelijk van de transporteur vanaf  € 11.=
Zone2 landen zijn: Portugal, Griekenland, Finland, Noorwegen en Polen. De handling-, verzendkosten bedragen €16.95


Verkeerd opgegeven adres:
Indien aflevering op het door u opgegeven adres wordt geweigerd of niet mogelijk is vanwege een niet correct door u opgegeven adres of anderzijds verkeerde gegevens en de zending moet daardoor nogmaals door ons worden verzonden, dan worden de extra door ons te maken verzendkosten aan u doorberekend.
Dit geldt voor alle orders ongeacht het aankoopbedrag, ook indien gratis verzending op uw order van toepassing was.
Deze extra kosten dienen indien ze aan u worden berekend in het vooruit te worden voldaan voordat we de tweede keer weer verzenden.

Alle leveringskosten en tarieven zoals hier vermeldt voor binnen en buitenland gelden alleen indien de order online via deze website is aangemaakt en voldaan, orders die via een andere weg worden aangeboden betalen het PostNL normale verzendtarief. Over de werkelijke verzendprijs en de door ons gekozen wijze van verzending is niet te corresponderen. Indien u een order plaatst gaat u akkoord met de door ons vastgestelde verzend/ handlingkosten en verzendwijze.

Prijzen & Tarieven:
Prijzen & tarieven zoals vermeldt op deze site gelden voor online geplaatste en vooruitbetaalde orders.


 Niet te repareren en wel al vooruitbetaalt
Indien een reparatie toch niet door ons te repareren is, dan sturen wij de opdracht aan u retour.
Het door u in het vooruitbetaalde bedrag wordt per omgaande op uw rekening teruggeboekt na aftrek van de retourzendkosten.

  Brengen en afhalen in Oostwold (gem. Leek, provincie Groningen)
Wilt u een order brengen en/ of afhalen bij ons in Oostwold?
Mail of bel ons voor een afspraak.
Wij maken met u een afspraak zodat wij uw order(s) kunnen klaarzetten, u kunt bij ons pinnen of contant betalen.
Afhalen van orders is alleen op afspraak en alleen in onze vestiging te Oostwold

Betaal bij ontvangst met de pin in onze vestiging
Indien u uw bestelling zelf wilt afhalen, kunt u in onze vestiging in Oostwold met uw bankpas betalen/ pinnen.

Procedure:
Plaats uw order indien u in onze vestiging wilt halen en betalen niet via deze site, maar bel of e-mail ons om de order te brengen.
U krijgt bericht zodra uw order klaar ligt, u betaald dan bij het afhalen met de pin (of contant) onze reparatiefactuur.


- 2 -
Uitleg over de verschillende doorlooptijden van een reparatie opdracht

Standaard termijn:
De normale doorlooptijd van een reparatie is na ontvangst in ons reparatieatelier tot gereedmelding voor retourzending varierend van 3 tot ca. 5 werkdagen*
Retourzending kan ook alleen indien de vooruitbetaling al op ons rekeningnummer is bijgeschreven.

U kunt echter ook kiezen voor een spoedreparatie, deze wordt dan na ontvangst in ons reparatieatelier meteen in behandeling genomen en uiterlijk na 2 werkdagen* krijgt u van ons een melding van retourzending.
Een spoedreparatie heeft echter wel een toeslag van 50% over het normale reparatietarief.
Retourzending kan ook alleen indien de vooruitbetaling al op ons rekeningnummer is bijgeschreven.
Tevens dient de Postverzorger PostNL of DHL geopend te zijn, valt de verzenddag namelijk op een vrijdag dan zou u de order nog op zaterdag kunnen ontvangen, valt de verzenddag op een zaterdag dan ontvangt u de order op zijn vroegst op dinsdag.
Wij zijn niet aansprakelijk te stellen voor de levertijden of vertraging veroorzaakt door de pakketverzorger.

SPOED GARANTIE
Indien u voor een spoedreparatie heeft gekozen en betaald, en wij kunnen vanwege overmacht of andere oorzaken uw order niet binnen twee werkdagen* na ontvangst repareren waardoor de reparatietermijn wordt verlengd, dan betalen wij de door u betaalde SPOED TOESLAG aan u terug.

* Onze werkdagen zijn maandag t/m vrijdag.



- 3 -
INSPANNINGSVERPLICHTING & ONDERZOEKSKOSTEN


Wanneer worden er GEEN onderzoekskosten in rekening gebracht?
Voor een reparatie worden reparatiekosten berekend conform de tarieven op deze website indien de reparatie kan worden uitgevoerd.
Deze reparatietarieven zijn standaard en hier komen behalve onze eventuele retourzendkosten verder GEEN bijkomende kosten meer bij.


Wanneer worden de onderzoekskosten WEL in rekening gebracht?
Indien u een reparatieopdracht via de post naar ons verzendt waarvan u wilt weten of reparatie mogelijk is en wat de te verwachten kosten zijn en u laat deze reparatie vervolgens niet uitvoeren, dan wordt er voor een NL aanvraag € 10.= onderzoekskosten incl. btw. in rekening gebracht.
Deze kosten worden ook in rekening gebracht indien bijv. een reparatieopdracht reeds in het vooruit is voldaan en de reparatie achteraf toch niet mogelijk blijkt, het door u vooruitbetaalde bedrag wordt aan u teruggeboekt minus de onderzoekskosten.


Hoe zijn de onderzoekskosten opgebouwd?
Onderzoekskosten bestaan uit onze retourzendkosten en onderzoekskosten.
Buitenlandse inzendingen betalen onderzoekskosten vermeerdert met het voor het land van bestemming geldende retourzendtarief pakketpost. (variabel afhankelijk van bestemmingsland vanaf € 14,25)