Brilreparaties Nederland

UITGEBREIDE INFORMATIE

UITGEBREIDE UITLEG HOE U EEN REPARATIEORDER KUNT INDIENEN.

PLAATSEN EN BETALEN VIA DEZE WEBSITE
    1. Bekijk en beoordeel of het te repareren object gemaakt is van metaal, goud, zilver, titanium of kunststof.
    2. In dit voorbeeld nemen we aan dat het om een kapot Titanium montuur gaat.
    3. Selecteer in dit geval in de selectiebalk brillen reparatie  > Titanium montuur
    4. Er opent zich een nieuw venster, klik hier op 'Meer informatie'
    5. Er opent zich weer een nieuw venster met info en de prijs.
    6. Indien er extra keuzebalken zijn, kies en selecteer wat op uw reparatie van toepassing is.
    7. Klik dan op de knop 'Bevestig'
    8. De opdracht staat nu in de winkelwagen
    9. Selecteer 'Nog een order plaatsen' indien u nog een reparatie wenst toe te voegen, kies anders de knop 'Order afhandelen'
    10. Er volgt nu een overzicht met uw geplaatste opdracht(en)
    11. Klik op 'Ga verder met de volgende stap'
    12. Vul nu uw persoonsgegevens in, vergeet niet het selectievakje Algemene Leveringsvoorwaarden te selecteren.
    13. Er volgt nu een laatste overzicht, klik als alles goed is op 'Ga verder met de volgende stap'
    14. Nu wordt er per omgaand een factuur naar uw e-mail adres verzonden, deze heeft u al betaalt via uw betaalkeuze of anders maakt u het bedrag in het vooruit aan ons over.
    15. Na uw betaling verpakt u de kapotte bril(len) u verwijderd de brillenglazen om conflicten* te voorkomen en u verstuurt de opdracht naar ons bedrijf.

*Conflicten
Consumenten beschikken vaak niet over het gereedschap om de brillenglazen te verwijderen, en hoeven deze daarom ook niet te verwijderen, Opticiens daarentegen dienen de brillenglazen wel te verwijderen.
Ingestuurde opdrachten welke nog voorzien zijn van brillenglazen worden door ons voor de reparatie met de nodige zorgvuldigheid verwijderd en na de reparatie teruggeplaatst zonder deze te bekrassen of te beschadigenen.
Een reparatie is nooit onzichtbaar, hiervoor zijn wij niet verantwoordelijk te stellen. Lassen en hardsolderen gaat met hitte gepaard en zal daardoor oppervlakte verbranding van het materiaal veroorzaken.
Er is verder geen discussie mogelijk over meningsverschillen omtrent de staat van de brillenglazen of het object en het al of niet aanwezig zijn van beschadigingen en door wie veroorzaakt.
Wij zijn niet aansprakelijk voor glasbreuk, glasbeschadiging etc. aan de meegezonden brillenglazen.
Zie ook onze Algemene Voorwaarden artikel 13


Verzenden
Wij adviseren om brillen en andere kwetsbare goederen als verzekerde pakketpost naar ons te verzenden.
U verpakt uw reparatieopdracht(ten) per stuk - in geval van meerdere opdrachten - apart en goed beschermd in een doosje eventueel opgevuld met ander verpakkingsmateriaal.
Vervolgens biedt u dit aan bij een postagentschap van PostNL, DHL of andere.
De verzendkosten hiervoor zijn voor uw eigen rekening.

Kiest u voor standaard brievenbuspost in een (luchtkussen) envelop dan is de kans op nog meer schade erg groot !
PostNL heeft overvolle tassen waarin enveloppen ed. worden gepropt, zit uw reparatie daar tussen dan is er een groot risico voor nog meer schade*

*Brilreparaties Nederland is niet verantwoordelijk te stellen voor deze schade.


Verstuur uw opdrachten naar ons vestigingsadres.
* Postadres voor uw verzending

Brilreparaties NederLand
Hoofdstraat 261 -3
NL-9828PC  Oostwold Westerkwartier




UITLEG INDIEN U NIET VIA DEZE WEBSITE UW ORDER AANBIEDT & Overige Bepalingen


Order plaatsen zonder deze site te gebruiken.
Wilt u de reparatie niet via deze site aanbieden, print dan bij voorkeur ons reparatieformulier* en stuur het volledig ingevulde formulier samen met uw reparatie naar het adres wat op het formulier staat.
Via deze weg duurt de reparatie meestal wel iets langer omdat er nog geen betaling is verricht, u betaalt de reparatie nadat wij u daarvoor per e-mail of briefpost onze factuur zenden.

Vergeet bij uw verzending uiteraard niet duidelijk uw naam, adresgegevens, e-mail adres, en eventuele extra (reparatie) informatie te vermelden, deze informatie kunt u invullen op een reparatieformulier of u vult zelf op een blanco vel papier uw N.A.W. (naam, adres en woonplaats) plus uw E-mail adres in, met een omschrijving van de reparatie.
Na ontvangst van uw reparatie, wordt deze z.s.m. gerepareerd en wordt er een reparatiefactuur per e-mail naar u verzonden.

Spelregels
Aflevering van reparatieopdrachten geschiedt meestal binnen drie tot vijf werkdagen na binnenkomst van uw order.
Retourzendingen worden door ons via PostNL of DHL verzonden.
Leveringen, garantiebepalingen en transacties uitsluitend volgens onze Algemene Voorwaarden.
Consumenten en bedrijven betalen de orderfactuur in het vooruit.
Prijzen & tarieven zoals vermeldt op deze site gelden voor online geplaatste en vooruitbetaalde orders, via andere wegen geldt een offline administratieve prijstoeslag t.b.v. 5%

Terugbetaling of bijbetaling
Heeft u bij het plaatsen van de order teveel of verkeerde opties aangeklikt waardoor het orderbedrag hoger of lager uitvalt, dan wordt het teveel betaalde na de reparatie aan u teruggeboekt en indien u moet bijbetalen nemen we eerst contact met u op.
Heeft u bij het plaatsen van een order een verkeerde keuze gekozen of geen benodigde onderdelen aangeklikt, wij nemen hierover contact met u op, waarna er een correctiefactuur volgt.
Mocht reparatie helemaal niet mogelijk zijn, dan wordt het door u betaalde reparatietarief minus onze retourzendkosten en inspanningsverplichting z.s.m. maar uiterlijk binnen 10 dagen aan u teruggeboekt.


Informatie reparatieopdrachten, verzendkosten, uitsluitingen en bepalingen.
  1  Aangebrachte verf en laklagen zullen tijdens de reparatie beschadigen*
  2  Na het lassen wordt op de lasplek een laklaag en/of antiallergie coating opgebracht.
  3  Op een door ons uitgevoerde reparatie wordt standaard drie maand garantie gegeven, tenzij specifiek anders is aangegeven.
  3  Air Titanium en memory titanium is geen pure titanium en is daardoor niet tot zeer slecht lasbaar, reparatie hiervan is zonder garantie.
  4  Reparatie is nooit onzichtbaar, hiervoor zijn wij niet aansprakelijk te stellen.
  5  Portokosten naar/ -van ons bedrijf zijn voor rekening van de consument.
  6  Wij verzenden als verzekerde pakketpost uw opdracht retour.

* Houdt u wel rekening dat indien het een in kleur gelakt montuur betreft de laklaag op de lasplek zal verbranden.

UITSLUITINGEN
Betreft het een dekkende RAL kleur, dan is lakherstel op de lasplek redelijk goed te herstellen, betreft het een transparante kleurcoating dan is lakherstel veel moeilijker.
Voor het uiteindelijke lakresultaat zijn wij niet aansprakelijk te stellen.
Wilt u een perfect herstel van de laklaag, dan kunnen wij de complete bril tegen meerprijs van een geheel nieuwe poedercoating/ inbrandlak voorzien.

Bestaande gemonteerde brillenglazen welke u al enige tijd heeft gedragen zijn nooit zonder krassen en gebruikssporen. Indien u een bril compleet met brillenglazen bij ons aanbiedt ter reparatie zullen deze krassen en gebruikssporen ook na de reparatie onveranderd nog aanwezig zijn.
Reclameren over zogenaamde extra beschadigingen welke er volgens de aanbieder eerst niet waren is uitgesloten.
Wij adviseren om dergelijke conflicten te voorkomen indien mogelijk brillen zonder de brillenglazen bij ons aan te bieden. Een uitzondering hierop zijn reparaties aan glasbrillen waarbij de montuurdelen vast aan de glazen zijn gemonteerd.
Indien brillen toch compleet met de brillenglazen worden aangeboden gaan wij hier uiterst zorgvuldig mee om. De brillenglazen worden voordat er enige werkzaamheden aan het montuur worden verricht door ons gedemonteerd, gereinigd en in beschermende verpakking weggelegd.
Pas nadat alle benodigde werkzaamheden aan het brilmontuur zijn verricht worden de brillenglazen herplaatst en wordt de bril verzendklaar gemaakt.
Hierdoor wordt door ons voorkomen dat er door ons veroorzaakt beschadigingen aan uw brillenglazen kunnen ontstaan, en zijn wij niet aansparakelijk te stellen.


Betalingsprocedure
Particuliere/ privé consumenten, bedrijven en opticiens: Heeft u de opdracht niet online, maar bijv. met ons Reparatieformulier aangeboden en daardoor nog niet in het vooruit betaald dan dient u dit alsnog te doen, retourzending geschiedt alleen indien ook uw factuur reeds is voldaan.

Betaalgegevens:
NL03 KNAB 0255 3360 55 t.n.v. BrillenCentrale Groningen o.v.v. het betreffende rekeningnummer.

Retourzending bericht
Zodra de reparatieopdracht aan u wordt geretourneerd sturen wij u per e-mail een verzend bericht en de bijbehorende tracktrace code.

Offerte
Indien gewenst geven wij u eerst per e-mail een reparatie offerte volgens onze reparatie en onderdelen tarieven, u kunt hiervoor mailen naar: mail@brilreparaties.nl

U kunt ook online -klik HIER- een offerte aanvragen middels een bestelopdracht via onze site.
Ook is het handig indien u ons een foto van het gebroken onderdeel mailt, wij bekijken deze foto en u krijgt van ons weer een reactie hierop.