GARANTIE

Garantie op een door ons uitgevoerde reparatie

Reparatie biedt garantie voor de toekomst.
Standaard wordt er drie maand volledige garantie op een door ons verrichte reparatie gegeven.

Uitgesloten van Garantie
Uitgezonderd hierop zijn las/ lijm werkzaamheden aan kunststof monturen, op aangebrachte acryl kleurcoatingen, laswerkzaamheden aan Beta-Titanium, Flex of Air titanium brillen en producten.
Uitgezonderd zijn eveneens bestaande brillenglazen welke niet uit het te rapareren montuur zijn verwijderd (reparatieopdracht incl. brillenglazen) welke volgens opdrachtgever door ons zijn beschadigd.

Garantie aanvraag
Wilt u een artikel voor garantie aanbieden, dan dient u de aankoop/ reparatiefactuur met het artikel mee te zenden. De noodzakelijk te maken verzend/ transportkosten zijn voor uw eigen rekening.

Breuk/ beschadiging risico van brillenglazen en brilmonturen:
Breuk- en beschadigingsrisico bij inslijp-, montage- en overige bewerkingen van materiaal anders dan organisch, zijn voor de consument/ opdrachtgever.
Inslijpen van "gebruikte glazen" of in "gebruikte monturen" is geheel op risico consument/ opdrachtgever.
Een reparatieopdracht aan een brilmontuur dient zonder brillenglazen bij ons te worden aangeboden. Lukt het als consument niet om de glazen te verwijderen dan kan de complete bril worden ingezonden, eerdergenoemd risico is dan van toepassing.


Schade aan goederen die ter reparatie en/of andere behandeling worden aangeboden en die gezien hun leeftijd een verhoogd risico voor schade met zich meebrengen komen voor risico van de consument/ opdrachtgever.
Indien een in kleur gelakt montuur of object ter reparatie of lassen wordt aangeboden zal de laklaag op de lasplek verbranden.
Anders dan bij transparante kleurcoatingen zijn dekkende RAL kleuren redelijk goed te herstellen.
Een reparatie is nooit onzichtbaar, voor het uiteindelijke resultaat zijn wij niet aansprakelijk te stellen.

Bestaande gemonteerde brillenglazen welke u al enige tijd heeft gedragen zijn nooit zonder krassen en gebruikssporen. Indien u een bril compleet met brillenglazen bij ons aanbiedt ter reparatie zullen deze krassen en gebruikssporen ook na de reparatie onveranderd nog aanwezig zijn.
Reclameren over zogenaamde extra beschadigingen welke er volgens de aanbieder eerst niet waren is uitgesloten.
Wij adviseren om dergelijke conflicten te voorkomen indien mogelijk brillen zonder de brillenglazen bij ons aan te bieden. Een uitzondering hierop zijn reparaties aan glasbrillen e.a. waarbij de montuurdelen vast aan de glazen zijn gemonteerd.
Indien brillen toch compleet met de brillenglazen worden aangeboden gaan wij hier uiterst zorgvuldig mee om. De brillenglazen worden voordat er enige werkzaamheden aan het montuur worden verricht door ons gedemonteerd, gereinigd en in beschermende verpakking weggelegd.
Pas nadat alle benodigde werkzaamheden aan het brilmontuur zijn verricht worden de brillenglazen herplaatst en wordt de bril verzendklaar gemaakt.
Hierdoor wordt door ons voorkomen dat er (extra) beschadigingen aan uw brillenglazen kunnen ontstaan.